djchef Izyan Hani Masterchef Malaysia 2 Masih Bermimpi | PANAS GILER!! - DJDANCHEF

Wednesday 5 December 2012

Izyan Hani Masterchef Malaysia 2 Masih Bermimpi

Izyan Hani atau lebih dikenali sebagai Izyan Juara Masterchef Malaysia 2 masih tidak percaya akan kemenangan beliau.

Ini merupakan rezeki 2012 tahun yang kacak bagi izyan yang cuba mengambil risiko untuk menyertai masterchef malaysia musim kedua.

Dimana lari daripada pekerjaannya sebagai pegawai geologi dan pada masa yang sama tidak mempunyai pengetahuan yang luas dalam dunia kulinari masakan sebelum memasuki program ini.

Juara Masih Milik Wanita

Setelah lebih 70 episod, kemenangan pada musim kali ini masih lagi berpihak kepada kaum Hawa apabila Izyan Hani Mohd. Izham dinobatkan sebagai juara. Manakala sebelum ini iaitu musim pertama juri telah membuat pilihan terbaik dimana memilih Dr. Ezani Farhana Md. Monoto sebagai pemenang.

Menu Pilihan Terbaik Izyan - Bulan Merindu dan Suria Kasih

Gadis berusia 25 tahun kelahiran Selangor yang juga merupakan graduan dalam bidang Geologi itu berjaya memikat hati juri dengan dua hidangan ciptaannya yang diberi nama Suria Kasih dan Bulan Merindu.
Menerusi menu Suria Kasih, Izyan menampilkan hidangan daging tenderlion, kek lapis bersama pucuk paku bersos kari hijau serta sari buah delima dan salad segar.

Izyan juga menyediakan pencuci mulut yang diberi nama Bulan Merindu iaitu kek kukus coklat bersama crumble dan strawberi serai yang dihidang bersama gramita tembikai berpudina.

Setelah 15 juri merasa hidangan Ah Hong, Izyan dan Along, akhirnya para setuju telah membuat pilihan terbaik dengan memilih Izyan sebagai pemenang.

Izyan Tidak Sangka

“Saya memang tidak sangka dapat pergi sejauh ini hingga dinobatkan sebagai juara. Rasa macam bermimpi sahaja sebab peserta-peserta yang lain memang.semuanya hebat belaka,” kata Izyan.

Tahniah djdanchef ucapkan kepada Izyan.

Lihat Juga:
- Izyan Pemenang Masterchef Malaysia
- Biodata Ezani Masterchef Malaysia Musim Pertama

JOM SHARE ARTIKEL INI:

1 comment:

Silakan komen djdanchef akan balas kunjungan anda.