djchef BIODATA AINAN TASNEEM DAN PROFIL | PANAS GILER!! - DJDANCHEF

Sunday, 22 July 2012

BIODATA AINAN TASNEEM DAN PROFIL

Biodata ainan tasneem dan profil mengenai ainan tasneem

BIODATA AINAN TASNEEM

Nama penuh beliau: Ainan Tasneem Redzuan
Nama panggilan beliau: Ainan
Tarikh Lahir: 4 November (berumur 20 tahun)
Pendidikan: Penuntut jurusan Kejuruteraan Bioproses, Universiti Malaysia Perlis (UniMap)
Kediaman: Bukit Jalil, Kuala Lumpur
Hobi: Menyanyi, makan dan bermain gitar

CERITA AINAN TASNEEM

imej bertudung dan sentiasa bersama gitar sewaktu menyanyi membuatkan pendatang baru dalam arena seni suara, Ainan Tasneem Redzuan atau mesra dipanggil Ainan disamakan seperti penyanyi Yuna ataupun Najwa Latiff.

Bukan itu saja, populariti Ainan juga meningkat naik menerusi laman Youtube selepas video-video nyanyiannya dimuat naik melalui laman tersebut.

"Sebenarnya, Ainan memilih untuk belajar bermain gitar kerana ia senang dibawa dan dipelajari. Tambahan pula, Ainan hanya belajar kod asas gitar sendiri melalui Youtube,” kata Ainan Tasneem yang mula mempelajari gitar pada usia 17 tahun.

Serba sedikit mengenai biodata ainan tasneem atau profil nya dan gosip.

Berkaitan Biodata Ainan Tasneem
- Biodata Najwa Latif
- Biodata Nazim Othman

biodata ainan tasneem,ainan tasneem
JOM SHARE ARTIKEL INI:

76 comments:

  1. Replies
    1. asal aah kau nk jd pnyayi,suara wanita kan aurat.dosa tau x,...x padan dgn pkai tudug,nmpk je muslmah.......sedar laa.

      Delete
    2. suara wanita itu aurat..

      Delete
    3. kite doakan supaya dia mndapat hidayah k.. :)

      Delete
    4. bio la die nak jdi pnynyi..
      2 kan hak msing2.
      so,cermin diri sblom sound org laen.
      =)

      Delete
    5. maaf sy nak tanya confirm suara tu aurat?ape nas Al-Quran menyatakan suara itu aurat?check balik......then ape pendapat jumhur ulama mengenai suara itu aurat?aurat ke tak?tlg check....sila tlg kemukakan hadis2 nya tau pendapat ulama mengatakan suara itu aurat

      Delete
    6. suara mmg aurat wanita pun...jgn persoal dah, leh terkeluar Islam klau persoal cam soalan kat atas ni

      Delete
    7. suara perempuan mmg aurat . tp biar lah . dy pilih jln dy .

      Delete
    8. suara wanita tu aurat la dol... yg x aurat kat wanita cuma muka dan tpak tngn sahaja... suara wanita pabila bertutur, mengaji, dan berceramah sahaj dibolehkan.. hrap paham baik ->en yg meminta nas dan jumhur ulama'.

      Delete
    9. Suara wanita itu aurat.., niat na tgur jew, tugas org yg mnegur tu da selesai dpt pahala lagi.., itulah kebenaran nyer walau mcm mne kita dolak dalih... Aurat tetap Aurat

      Delete
    10. Nk mntk nas quran n hadis plak.... Pi tanya bapak ko...

      Delete
    11. InSyaAllah, suara wanita bukan aurat. Janganlah kamu menzalimkan diri ke dalam ahli asaghir. Menyampaikan hukum tanpa nas dalilnya..

      Sedangkan Nabi sendiri banyak kali mendengar suara wanita. Sebagai contohnya, telah diriwayatkan satu hadis oleh Imam al-Bukhari daripada Saad bin Abi Waqas: Pada satu masa, Rasulullah sedang berbicara dengan beberapa orang perempuan Quraisy. Dan kemudian Umar al-Khattab RA tiba. Apabila terdengar suara Umar meminta izin memasuki, dengan segera mereka menutupi diri. Rasulullah tertawa dan bersabda, "Aku merasa kagum dengan dengan wanita yang bersamaku. Sebaik sahaja mendengar suaramu, mereka melindungi diri dengan segera." Umar berkata, "Ya Rasulullah, seharusnya engkau lebih berhak untuk ditakuti mereka." Kemudian beliau berkata (kepada para wanita), "Wahai yang menjadi musuh sendir! Adakah engkau menakuti aku dan bukan Rasulullah?" Lalu mereka menjawab: "Ya, kerana engkau seorang yang kasar dan menakutkan berbanding rasulullah". Lalu Rasulullah bersabda (kepada umar): "Dengan yang jiwaku ditangan-Nya, jika syaitan terlihat engkau sedang melalui jalan, ia akan mengambil jalan yang lain." (al-Bukhari)

      Ok, back to the topic. Nampak? Suara wanita bukan aurat. Jika suara wanita adalah aurat, insyaAllah Rasulullah tidak akan (berbual) dengan perempuan ajnabi.

      Namun, ini tidak bererti boleh sesuka hati meluahkan suara. Ia BOLEH menjadi aurat jika tidak dipelihara, atau suara itu akan menjadi 'sanggul yang senget' saham ke neraka. Membuatkan wanita menjadi 'berpakaian tapi bertelanjang'

      Allah SWT telah berfirman: "Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka, dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya.." (Surah an-Nur 24:31)

      Delete
    12. Kau betul bro, suara wanita bukan aurat. Tp ia mnjadi aurat bila disalahgunakan. Menyanyi termasuk salah satu penyalahgunaan. Kalau sekumpulan wanita menyanyi serentak, tu bkn aurat. Sesungguhnya yg halal itu jelas dn yg haram itupun jelas. Xpayah kluarkn bberapa rangkap quran atau hadis sedangkn kau menyembunyikn yg lain. Mngaji biar habis

      Delete
    13. Setakat nak bermain ngan firman tak payah la brader cermin diri tu dulu cari firman yg sesuai utk diri sendiri baru bley nak cerminkan org. Ni tak skolah agama x abes ada hati nak jd ustz atau ustazah puihh ingt bagos. Nak malukan org kat sini. Common la brader stakat komen kat sini x payah la. Kalo btol nak jd pendakwah g la dakwah kat anak muda kat malaysia ni bio jd begune sikit. Adusss semak la korg ni. Cakap org diri sendiri x nampak

      Delete
  2. ainan tasneem .. I love u !

    ReplyDelete
  3. cute ainan tasneem ni.. thank for biodata ainan tasneem

    ReplyDelete
  4. kau siapa??? saya tak kenal kau.lolllllllllll...brapa banyak budak jadi artis ni??? bek p blajar la.... kalau suara setakat good-good je, boleh blah la... kau ingat jd artis boleh bg anak suami ko makan ka??doiiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaaaan. Setuju! bapak nak femes jer. Puiii. Dah pemes, tbukak sana tbukak sini. Sexy sana seksa sini. P blajar la woi. Mak bapak anta ko g skolah bukan nakko jadi artis!

      Delete
    2. lol . dy jd artis , korang panas . cer klau korang jd artis then org laen kutuk ceni . ap korang rasa ?

      Delete
    3. Woi kau kutuk2 pehal. Bdo sgt hot2 sal owg. Bia la dia jd artis,kw sebok bt la hal sndri bengong bdo.

      Delete
    4. mohammad.shyafiq@yahoo.com22 July 2014 at 01:46

      masing2 xde ahlak kew begong ..sebelom Nk ceramah owang.. Ko ceramah diry cndiryy duluu arr...cdap cngt nk kutuk owng... abis kutuk owng 2 xbedose kee??

      Delete
    5. Jelous tak dpt jd artis lol la ko ni cam bangang

      Delete
  5. the best for you...

    ReplyDelete
  6. suka lagu aku suka dia - ainan tasneem . nanti post lirik lagu aku suka dia ainan tasneem k

    ReplyDelete
  7. Siapa yg judge tu ?! Rezeki masing-2 kan . The best 4 yOu Ainan Tasneem . But study's is still no.1 . Wish you luck . (Somebody care)

    ReplyDelete
  8. 'AKu suka Dia" (Ainan TAsneem)
    Tapi dia nak ke cuople gn aku..
    huhu (sedih)

    ReplyDelete
  9. bole la... kmpung2.. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tlg r jgn kcau ainan

      Delete
    2. jgan ar ckap cam urh, ta bik ta tau tak.. idop kan masing2 tangung yg na slah kn ainan asal plak... sape kate suare tu aurat,,, lau suara tu aurat, msti dunia ni sunyi,, bap korang kata lau kelua kan suara nnti dosa...

      Delete
    3. Haha aku ingat ramai tau suara tu aurat.rupanya ramai yang x tau.ye suara tu aurat.tapi juz suara perempuan yang digunakan untuk melalaikan atau menaikkan syahwat.nasyid boleh perempuan nyanyi tp lebih digalakkan lelaki yang nyanyi.sebab tu lebih ramai lelaki yang nyanyi nasyid.kalau perempuan nk bersuara secara umum biar ada tujuan yang baik,cthnya buat presentation ke,bukan nyanyi

      Delete
  10. macam kenal je background blkang tu.. casa riana apartment, puncak jalil eh? hahaha.. kolam renang fev kalo aku bertandang ke umah akak aku tu... X__x'

    ReplyDelete
  11. najwa latif lg comel la.....=.=

    ReplyDelete
  12. Ainan tasneem terbaeqqq! !!!!!!!!!

    ReplyDelete
  13. ko nie knp marah sangat kt ainan tasneem........keling tola ko nie......... kalau minat ckp minat jgn nk perli artis lak.....biarlah kalau die nk nanyi ke menari ke.....ko bkn pakwe die dan die x kacau hdp ko pow......ikhals dari kiteorang peminat ainan tasneem.... :)

    ReplyDelete
  14. aq ni peminat setia ainan tasneem.....x kesah la apew pn....asalkn lagu best....~~~

    ReplyDelete
  15. Hi ainan tasneem saya peminat awk,,,,semlm hri jadi awk kn sye ucapkn selamat hri
    jadi...

    ReplyDelete
  16. weyh!!!sapa yg xpuas aty 2 ampa rsa ampa bgus dh ka?!jgn nk ckp kt owg ikt sdap mlut ja..dh hobi dia cm 2..dia ada bakat..ampa dok jelez psai pa?!nk ckp my ckp kt dpn2 trus la jgn nk ckp blakang2..dri ampa pun xbtol g..nk ckp owg..bdoh pnya owg..

    ReplyDelete
  17. sebelum nk commect fkir ayat tu baik2 yea,sebab ainan kte ska gaduh aper cer cui....hahah..bnyk g pmpuan cntk k...xpyh la nk bsing2.....

    ReplyDelete
  18. Wei sada lah diri tu skit.

    ReplyDelete
  19. sedap suara ainan tasneem ..
    lagu dia pun menarik..

    ReplyDelete
  20. asal nk kmen2 org, rse dri tu dh prfect sgt kew? kalau pn suara prmpuan tu aurat,dosa phala msing2..asal korang dengki sb suara dia best? dh2 la nk kondem org..cermin diri dulu..kalau korang mmg dah cukup perfct dh cnfrm msuk syurga bw blh nk kmen..

    ReplyDelete
  21. ape nas mengatakan suara perempuan itu aurat?sila kemukakan..apa pendapat jumhur ulama mengenainya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Firman Allah swt : “Maka janganlah kamu tunduk (melemah lembutkan suara) dan berbicara sehingga bangkit nafsu orang yg ada penyakit dalam hatinya” (al-ahzab:32)

      Delete
    2. Tu kalo buat suara yg mengghairahkan kalo ko nak main ngan firman biar abis ngaji la. Blagak lebih

      Delete
  22. Takpe. Nasihat je. Doakan yg terbaik :)

    ReplyDelete
  23. ade je bende tak kene,,ntah pape,,

    ReplyDelete
  24. Kpada yg jeles kat ainan tu pergi bertaubat lar...dok kata kat org...ntah2 diri sendiri pun x btul apa..

    ReplyDelete
  25. mcm gampang kau ni kan anonymous. yke suare tuu aurat.

    ReplyDelete
  26. Kak ainan tasneem wt yg terbaik lg.kte sume skong kak ainan tasneem..hrp pas ni dpt kuarkn lagu yg jiwang k,

    ReplyDelete
  27. kak ainan paz ni tlg ya kuarkn lgu jiwang yg sgt myentuh prasaan..mcm 6ixth sense yg da album -Dari Hati-..:)k good luck.

    ReplyDelete
  28. Sesungguhnya suara
    wanita bukanlah aurat
    kecuali ketika dia menyanyi.
    Maka pada saat itu suaranya
    aurat. [Imam al-Ghazali]

    ReplyDelete
  29. So kumpulan nasyid 80an dulu pn haram lh ye?

    ReplyDelete
  30. mmg btl suara popuan tu aurat...
    terdpt satu kisah dimana seorg popuan mengaji sidebalik tirai,lalu seorg laki mendgrnya lalu telah jatuh cinta mendengar akan suara tu...tu baru dgr suara ja...blm tgk muka lg...lg satu,tu baru mengaji...klu mnyanyi apakan lagi...so pk2 kan la...

    ReplyDelete
  31. Alahai ... Dengki sgt spe2 yg merendah an ainan tasneem nie ... Pelik aq law da ade yg dengki nie . Gggrrr ... Yg pnting ainan tasneem taw ape bek untuk dy suda la ! Xpaya nak suh owg wat bek , yg menghina toe BAGUS SANGAT DA KE KAU ??????????

    ReplyDelete
  32. nyanyi marawis aja yg berbau islami...

    ReplyDelete
  33. bajet bgos ah korang yg komen perli bagai..bajet ckop pahala na msok syurga je..asal?.jeles eh die jd artis..puii

    ReplyDelete
  34. Hai..ainan aku penggemarmu dari indonesia, lam kenal

    ReplyDelete
  35. So kampung aje! Lolzz

    ReplyDelete
  36. Biar la dia nyanyi. Knpa artis lain xkena comment cmni. Umur dia 20 dh la. Pndai2 la dia urus hidup dia. Bkn ada myusahkn korg pun. Kalo suara 2 aurat..baik dr dlu haramkn kaum hawa jd pnyanyi. Lgpun dia cri rezeki halal apa. Korg yg comment xbaik 2 sbb korg jeles. Dia brjaya..korg masih bwh kolong rumah.

    ReplyDelete
  37. Pro dan kontra hal biasa, kalau suka lagu ainan sila dengar, kalau tak suka baik diam tak pyh komen.
    Terus berkarya ainan, saya sokong awak :)
    Saya peminat awak dari samarinda kalimantan timur indonesia

    ReplyDelete
  38. yaka? Muka aq cm akak ainan? Haha mmbe aq nie mrepek r . . aq tg0k sma la jgak haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tunjuk la muka ko ckit. nak tgk same ke x

      Delete
  39. dato' siti nyanyi xde sapa marah pun aurat ke x??.....hahahahaa...

    ReplyDelete
  40. Never mine la deq ainan.. Yg penting pndai bawa diri ok...

    ReplyDelete
  41. Bgi kowang semua nya aurat...biar kan lah dosa dia...bkn dosa ko...dia mencarik rezeki yg halal x kacau periuk nasik ko pon siaxx..nk ko ja btol...ko btol kn dry ko dlu bru ko tgor owng...bagang...

    ReplyDelete
  42. Menurutku ainan the best gk jadi mslh untuk suaranya.tidak perlu ceramah yg jelas aku suka dia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klau suara wanita adalah aurat...
      Baik senyap je .. Xyah berkata-kata langsung walau pon sepatah...
      Klau mcm tu ko nk cari calon isteri pon xboleh la bro

      Delete
  43. Eleh kat atas tu semua cam dah bagus. Seblom nak skolah kan orang baik g cermin diri tu sendiri. Bukanya tak bley menegur. Tapi menegur dngn cara yg btol bkn dengn cara yg macamni. Ni namaya memalukan imejnya. Kalo btol nak menegur g la jumpe mak bapak dia nasehat dia face tu face. Napa x berani telur kecik ker brader. Mengaibkan org nombor satu aib sendiri x nampak. Bongoklah korang ni. Dah rezeki dia kearah tu lg mempersoalkan. Napa jelous ker. Biasalah lumrah manusia x senang dngn org lain. Puiih bajet alim bedebat kat dalam ni. Lai la bedebat dengan seluruh gadis kat malaysia ni supaya tutup aurat. Tah ko sendiri tak tutup aurat ko. Puiiiiih. Bajet alim tapi telur namapk

    ReplyDelete

Silakan komen djdanchef akan balas kunjungan anda.