djchef Resepi Maggi Sup | PANAS GILER!! - DJDANCHEF

Sunday, 27 January 2013

Resepi Maggi Sup

Resepi maggi sup kari yang mudah dan sedap | maggie curry soup

Orang bujang pasti tidak lari dengan maggi, terutama sekali di waktu malam. Maggie lah yang akan berada di dalam fikiran ketika lapar di kala bulan mengambang. Bulehh?

Berikut djdanchef kongsikan resipi maggi sup yang mudah tapi sedap.

Resepi Maggi Sup
1 Bungkus maggi kari
1 Bawang besar (potong nipis)
1 Bawang putih (potong nipis)
1 Cili merah (dibelah dua)
2 Cili padi (kalau nak lagi pedas)
1 Biji telur (pastikan telur di basuh)
Sayur sawi (guna sayur lain pun boleh, jika tak ada sayur..abaikan)
Kiub Ayam (kalau ada lagi sedap, kalau tak ada.. Abaikan)
Garam
Minyak
Air

Cara Membuat / Memasak Maggi Sup
1. Panaskan minyak
2. Masukkan bawang besar dan bawang putih. Tumis biar sampai naik bau.
3. Masukan air dan kiub ayam kalau ada. Bila air sudah menggelegak masukkan telur dan perencah maggie kari. Biar seketika, baru masukkan maggi.
4. Kemudian masukkan sayur, cili padi dan cili merah.
5. Akhir sekali, masukkan sedikit garam. Kalau yang dah letak kiub ayam tadi djdanchef syorkan cuba rasa kuah sup tadi, kalau ada rasa macam dah masin tak perlu letak garam lagi.

Resepi maggi sup kari yang simple untuk anak teruna yang bujang macam djdanchef ini. Hihi

resepi maggi sup
JOM SHARE ARTIKEL INI:

6 comments:

  1. Resepi yg sangat senang dan mudah kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup mudah dan senang..

      BY: djdanchef

      Delete
  2. nanti nak try, sy pun bujang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe boleh try, masak waktu dikala bulan mengambang

      BY: djdanchef

      Delete
  3. haha..terbaik laa..tp aku tak mkn megi :)

    ReplyDelete
  4. wah nampak mcm sedap je n mudah hehe boleh try nie..^_^

    ReplyDelete

Silakan komen djdanchef akan balas kunjungan anda.