djchef Segmen Bloglist Syaifuddin Alias | PANAS GILER!! - DJDANCHEF

Monday 21 January 2013

Segmen Bloglist Syaifuddin Alias

Segmen Bloglist Syaifuddin Alias.

Hari ini rakan blogger djdanchef iaitu Syaifuddin Alias baru saja mengadakan segmen bloglist.

Cara penyertaannya sangat simple dan tidak renyah. Objektif spudin adalah untuk mengeratkan lagi network dan silaturahim bersama blogger-blogger lain.

Cadangan dan KUTUKAN Membina untuk blog Syaifuddin Alias.

Djdanchef tak reti sangat nak memberi cadangan, blog djdanchef pun berserabut.

Overall djdanchef rasa blog spudin dah sangat-sangat bagus dengan theme yang mesra dan widget-widget yang sangat berguna. Janji spudin HAPPY.

Apa pun bagi djdanchef blogging ini banyak tujuan, ada yang ingin mencari kawan tanpa hirau tentang backlink atau seo dan sebaliknya, ada yang ingin berkongsi informasi dan tidak hirau tentang seo dan sebaliknya, ada yang ingin menjana pendapatan dan hirau pasal seo, ada yang suka buat blog sama seperti blog lain tanpa hirau untuk menjadi lebih unik dari blog lain, ada yang sangat tekankan penulisan blog yang berkualiti dan berbagai-bagai lagi.

Yang penting berbalik kepada apa tujuan kita berblogging nak cari kawan? Nak cari duit online? Nak kongsi ilmu? Nak populariti? Tak pa aihh blogger yang nak populariti pun djdanchef support sebab memang tujuan dia nak populariti, dari situ dia akan berusaha dengan tekun untuk pastikan dia popular dan dia HAPPY dengan objektif dia.

Sama juga sekiranya objektif dia untuk berkongsi maklumat, setiap masa dia akan HAPPY untuk submit entri yang ingin dia kongsikan walaupun entri tu dah ada di beribu-ribu blog lain, yang penting dia HAPPY.

Kalau dia berblog dengan tujuan yang TIDAK menentu kejap nak cari kawan, kemudian tukar pula objektif nak jana pendapatan, kemudian tukar pula objektif nak jadi popular kejap tukar pula objektif lain. Memang dia TAKKAN HAPPY untuk berblogging kepala dan hati dia rasa tak tenteram saja dan lama-kelamaan followers setia dia juga akan hilang.

Tudia.. Apalah yang aku melalot ni.. Tak pasti djdanchef kat blog spudin letak widget TWITTER or G+ khas untuk blog spudin sebab djdanchef online guna handphone je ni tak dapat tengok full website spudin. Kalau tak ada bolehlah letak penting untuk NON-BLOGGER untuk follow. Blogger mungkin gemar untuk follow blog dan g+ tapi yang NON-BLOGGER gemar untuk follow melalui facebook dan twitter.

Kalau berblogging menggunakan teknik SEO, Jangan lupa untuk lebih ambil berat terhadap blog yang mesra untuk NON BLOGGER.. Kebanyakkan traffik dari teknik SEO adalah dari NON-BLOGGER.

Djdanchef tengok otai-otai blogger sangat mementingkan penulisan yang berkualiti, mungkin spudin boleh tingkatkan penulisan blog dan djdanchef perasan salah satu faktor Alexa tinggi dan turun juga bergantung kepada kuailiti penulisan blog. Blog A trafik 5000 sehari tapi entri blog dia copy paste macam blog blogger ni banyak sungguh copy paste dia.. Haihh.. Blog B pula traffik 100 sehari saja tapi entri blog adalah menggunakan gaya penulisan dia tersendiri dan bukan copy paste.

Check di Alexa percayalah Alexa blog B lagi berkualiti dari Blog A contohnya BLOG B alexa di tangga ke 100 K, BLOG A alexa ditangga ke 600 K walaupun blog A traffik 5000 sehari berbanding blog B yang 100 saja sehari.

Itu apa yang djdanchef nampaklah. Setakat ini sajalah, djdanchef pun newbie lagi mungkin otai-otai lagi tahu cadangan yang lebih baik untuk spudin ni. Oklah kepada yang nak join segmen abang HENSEM titew ni boleh la klik sini.

P/S: rasa malas nak taip nama penuh syaifuddin alias ni, aku taip spudin ja rasa banyak tenaga sikit, tak pa kot bro?. Aku pun sebenarnya malas nak taip nama blog aku sendiri djdanchef ni. Tapi tetap gigih taip juga janji.... HAPPY! Hehe Kepada yang ada join segmen or giveaway bolehlah tag djdanchef, tag banyak2 pun tak pa. Djdanchef mengalu-alukan. Kalau djdanchef ada masa djdanchef join.


JOM SHARE ARTIKEL INI:

4 comments:

  1. ciss,..nama aku taknak letak panjang2..yg ko mengarang ni boleh pulak..kah3.. caiyaa la bro ..aku sbnrnya berblog untuk hobi je..tak nak kejar trafik .. cuma kalau rajin sikit buat lah killer entri.. kalau tak info2 terkini je dan personal..hihi..jarang aku buat killer entri ni.. lagi satu,

    aku akan cuba tingkatkan kualiti penulisan aku.. aku tak nak copy paste laa.. tak elok tu copy paste..huhu.. aku akan ikut tips dari ko.. terima kasih join bro :) TERBAIK la entri ni

    ReplyDelete
  2. entri luahan dari hati yang ikhlas.... boleh tu... chaiyukkkk!

    ReplyDelete
  3. ada perubahan syarat tau bro..sila alert

    ReplyDelete
  4. salam perkenalan..terjah dari blog encek pudin :)

    ReplyDelete

Silakan komen djdanchef akan balas kunjungan anda.