djchef Contest Bersama Cik Tom dan Exabytes | PANAS GILER!! - DJDANCHEF

Tuesday 25 December 2012

Contest Bersama Cik Tom dan Exabytes

Sebut saja pasal tomato pasti ramai blogger yang teringat akan cik tom. Kenapa cik tom suka tomato pun tak tahulah, tak masam kah cik tom? hehe

Djdanchef mula mengenali blog ciktom ketika mencari tutorial di google dan termasuk ke dalam blog cik tom. Dari pada situ djdanchef tertarik dengan blog ciktom yang mempunyai banyak tips dan tutorial mengenai blogspot.

Ditambah pula mengenai tips mendapat pendapatan secara online lagilah bertambah melekat di blog cik tom.

Contest Bersama Cik Tom dan Exabytes

1. Penambaikkan / Cadangan Blog ciktom.com

Djdanchef nak memberi komen kepada ciktom pun segan, blog djdanchef sendiri pun tak teratur dan 'berserabut kepala jingga' orang penang kata.

a) Loading Lambat
Tentang loading blog ciktom sangat memuaskan sama ada online melalui laptop, ipad mahupun telefon bimbit tapi ada satu waktu loading sangat-sangatlah lambat bila online melalui peralatan ni penat jugalah menunggu loading habis iaitu bila djdanchef masuk blog ciktom melalui.... public phone. Tetiba?

b) Gosip Cik Tom
Melalui penulisan djdanchef dengar gosip, blog ciktom dahulu terkenal dengan blog tips tutorial dan resepi. Kalau benarlah kata kaki gosip tersebut pasti ramai yang merindui entri-entri resepi cik tom seperti dahulu terutama blogger perempuan.

Djdanchef nampak seperti ramai blogger lelaki melawat blog ciktom dan memberi komen berbanding blogger perempuan. Dengar cerita dulu blogger perempuan banyak memberi komen di blog ciktom.

Kalau benar ini mungkin blogger perempuan lebih tertarik tentang tutorial, resepi dan hal-hal berkaitan wanita berbanding blogger lelaki yang lebih tertarik dengan entri tentang tips seo dan jana pendapatan.

C) Banyak Iklan
Banyak juga iklan di blog ciktom, iklan yang berbentuk animasi dan juga iklan berbentuk text. Djdanchef tak pasti sama ada iklan di blog ciktom tu adalah iklan untuk membantu promosi perniagaan kawan ciktom atau kesemuanya adalah iklan menjana pendapatan ciktom.

Sekiranya kesemuanya adalah iklan untuk jana pendapatan pasti ada beberapa iklan affiliate atau iklan text yang tidak masyukkk.. Mungkin iklan yang tidak memberi hasil yang masyukk kepada ciktom tu boleh dibuangkan.

2. Adakah djdanchef pelanggan exabytes?

Tidak. Djdanchef guna blogspot ja pun, tengok domain djdanchef pun dah tahu sambil 'senyum....... tak perlu kata apa-apa, senyum..'

3. Apa pendapat djdanchef mengenai exabytes?

Djdanchef tak tahu sangat tentang exabytes ni sebab tak pernah menggunakan perkhidmatan exabytes ni. Apa yang djdanchef dengar exabytes ni ada kena mengena dengan nuffnang dan ramai kata perkhidmatan exabytes sangat bagus dan berkualiti.

Plan perkhidmatan mereka pun sangat 'affordable' untuk kesemua golongan sama ada pelajar mahupun golongan yang sudah bekerja.

Itu sajalah ringkasan yang dapat djdanchef hidangkan dan sajikan untuk contest ciktom ni.

Kepada yang nak join masih sempat lagi.

“Contest ini dianjurkan oleh ciktom.com dan ditaja oleh Exabytes."


JOM SHARE ARTIKEL INI:

4 comments:

  1. huhuhu dah lama x joint mana2 contest @ GA huhuh

    ReplyDelete
  2. Mcm nak joinla..tapi apa benda exabytes pun eden tak tahu.hahahah

    ReplyDelete
  3. good luck bro..aku pun nak join ,.skrg aku dah free..haha

    ReplyDelete
  4. hehe...apa yg djchef bgth tu mmg betul ada benarnya..xperasan plk ciktom selama ni..ptt la ramai blogger perempuan dah xkomen di blog ciktom..hmpr semua yg komen lelaki!!huk3 :(

    kn perbaiki ni..yg resepi tue ciktom still share sekali seminggu dlm blog..psl iklan tue semua iklan berbayar je yg tinggal kt blog..mmg xdpt nk buang sbb mostly dh byr utk tmph 3-6bln..maybe infuture kena kurangkan ruang iklan..xboleh terima byk2 dlm 1 masa..thanks ye :)

    insyaAllah pengumuman pemenang 28hb :)

    ReplyDelete

Silakan komen djdanchef akan balas kunjungan anda.