djchef Petua Cara Menghilangkan Sakit Gigi | PANAS GILER!! - DJDANCHEF

Saturday, 4 May 2013

Petua Cara Menghilangkan Sakit Gigi


Petua Cara Hilangkan Sakit Gigi|Tips Menghilangkan Sakit Gigi Berlubang|Ubat Tradisional

Sakit gigi? Takut kena cabut? Serius, djdanchef kalau kena sakit gigi memang tak senang duduk. Hati pun kadang-kadang tak senang juga dibuatnya.

Punca sakit gigi juga penyebab buat orang yang terkena tu tak dapat nak fokus kerja asyik fokus kat gigi je. Cepat geram pun ada. Gigi berlubang lagilah.


Apa pun ada beberapa petua tradisional dan cara menghilangkan sakit gigi ni.

1) Campurkan sedikit cuka atau garam dalam segelas air suam. Kemudian gunakan air ini untuk berkumur.
Amalkan tiga kali sehari sehingga rasa sakit hilang.

2) Kunyah sedikit kapur sirih pada gigi yang sakit sehingga lumat. Amalkan sehingga rasa sakit gigi hilang.

3) Makan buah belimbing buluh bersama sedikit garam.

4) Gigit 3 kuntum bunga cengkih pada gigi yang sakit. Sekiranya gigi berlubang, tumbuk bunga cengkih dan isikan ke dalam lubang gigi dan tutup dengan kapas.

5) Untuk gigi berlubang, ambil getah pada tampuk buah betik muda dan sapukan pada gigi yang sakit dengan putik kapas.

Petua lain:
- Cara Petua Menghilangkan Bintik Hitam Di Muka dan Hidung
- Petua Atasi Bayi Kembung Perut

6) Untuk gigi geraham berlubang, tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan masukkan sedikit cuka. Masukkan bahan tadi ke dalam lubang gigi.

7) Sapukan getah pokok kemboja pada gigi yang sakit.
Selamat mencuba petua dan cara hilangkan sakit gigi - Blog petua @djdanchef.


JOM SHARE ARTIKEL INI:

6 comments:

  1. ad cara lain tak . nak hilang kn sakit gigi ayah sy dh masok 5 buln sakit gigi , jumpa doctor skit gak, dh mcm2 ubat beli tetap same .. macam2 cara sy cri ..ad x ap2 lagi cara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cabot gigi cara yang lebih baik dari terseksa menanggung sakit gigi!! TT.TT

      Delete
  2. saya nasihatkan cik Ziha gi hospital utk minta pendpt kedua dgn kadar segera eg minta buat ujian darah. Ikut pengalaman sy, kemungkinan ada penyakit lain lebih serius eg kanser. Terima kasih.

    ReplyDelete
  3. Kalau cabut d mana yg korang rasa baik ? Hospital atau klinik?

    :'( sakit sngat da ney!

    ReplyDelete
  4. Cara2 di atas akan rasa pedih x

    ReplyDelete

Silakan komen djdanchef akan balas kunjungan anda.