djchef Barang Keperluan Mencukupi Menjelang Hari Raya Aidilfitri 2013 | PANAS GILER!! - DJDANCHEF

Tuesday 6 August 2013

Barang Keperluan Mencukupi Menjelang Hari Raya Aidilfitri 2013

Barang Keperluan Mencukupi Menjelang Hari Raya Aidilfitri 2013


TASEK GELUGOR – Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (Fama) Pulau Pinang hari ini memberi jaminan bekalan barangan keperluan bagi musim perayaan di negeri itu mencukupi.

Pengarahnya Habibah Sulaiman berkata pihaknya telah melakukan persiapan awal bagi memastikan masalah bekalan barangan keperluan tidak timbul tahun ini.

Pada tahun-tahun sudah pengguna sering menghadapi masalah kekurangan bekalan ayam, cili dan kelapa, tetapi tahun ini kita telah mengambil langkah mengimport barangan keperluan terbabit bagi menampung permintaan, katanya kepada pemberita, disini hari ini.

Beliau sebelum itu menghadiri majlis pelancaran Pasar Tani Khas Pra-Syawal peringkat negeri yang dilakukan Anggota Parlimen Tasek Gelugor Shabudin Yahaya.

Habibah turut menggalakkan orang ramai membeli barangan keperluan di pasar tani khas itu yang menawarkan diskaun antara lima dan 20 peratus bagi tujuh produk utama seperti ayam, kelapa tua, cili dan tomato.

Selain Pasar Awam Tasek Gelugor, pasar tani khas itu juga diadakan di Pasar Awam Balik Pulau.
Operasi bermula dari 7 pagi hingga 1 petang. – BERNAMA
JOM SHARE ARTIKEL INI:

1 comment:

  1. baguslah mencukupi kan?tapi para peniaga janganlah sewenang2nya menaikkan harga barang yang dah sememangnya sedia ada mahal...

    ReplyDelete

Silakan komen djdanchef akan balas kunjungan anda.