djchef TIPS PEPERIKSAAN DAN TEMUDUGA MEDSI DPLI KPLI ISMP 2011 | PANAS GILER!! - DJDANCHEF

Wednesday 13 April 2011

TIPS PEPERIKSAAN DAN TEMUDUGA MEDSI DPLI KPLI ISMP 2011

Kerjaya perguruan dikategorikan sebagai salah satu profesion yang tertua di dunia. Kini ianya telah memasuki satu dimensi baru.

Pada masa dahulu guru hanya dikenali sebagai penyampai ilmu pengetahuan dalam mata pelajaran dalam bidang tertentu. Kini guru bukan sekadar menyampaikan ilmu pengetahuan. Tanggung jawab guru diluaskan lagi sebagai pemudah cara pengetahuan dan harus mempunyai persediaan yang cukup untuk membentuk dan mewujudkan kondisi pelajaran dan pembelajaran secara cekap dan efektif.

Kebanyakan guru berjaya melepasi ujian bertulis yang diadakan oleh Kementerian Pendidikan Tinggi Malaysia (KPTM) dengan kerjasama Majlis Peperiksaan Malaysia (MPM) namun ramai yang tidak berjaya melepasi ujian temuduga yang diadakan.

Baru-baru ini rakan saya, Cikgu Ikhwan ada membuat kajian berkaitan dengan masalah ini. Dalam kajian yang dijalankan, terdapat 15 kajian kes kegagalan calon KPLI, DPLI dan ISMP sepanjang temuduga pendidikan dijalankan. Anda boleh lihat di pautan ini http://bit.ly/ebook_percuma.

Dalam ebook ini disenaraikan kajian mengapa ramai yang gagal medsi dan tips interview serta peperiksaan DPLI KPLI ISMP. Dapatkannya percuma disini hanya masukkan Nama dan Email anda sahaja. Dapatkannya percuma disini -> http://bit.ly/ebook_percuma
JOM SHARE ARTIKEL INI:

No comments:

Post a Comment

Silakan komen djdanchef akan balas kunjungan anda.